povuci

POSLOVNI PUT

Mladi koji sami doprinose stvaranju boljih prilika u Zubak Grupi imaju zajamčen uspjeh!

antonio novak

Fantastičan poslovni put od čak 17 godina je naš Antonio Novak, regionalni direktor prodaje vozila u AutoZubaku, zaokružio u velikom razgovoru u kojem smo se dotakli budućnosti autoindustrije, soft skills koje zahtijeva od kolega ali i savjeta koje bi dao mladim kolegama koji žele karijeru graditi u Zubak Grupi.

  1. Antonio, sjećaš li se svojih početaka u AutoZubaku? Koji je auto tada bio top?

Moj prvi posao u AutoZubaku bio je onaj rukovoditelja postprodaje na lokaciji Sesvetski Kraljevec. To je bilo sad već davne 2005. godine. Budući da sam na tu poziciju došao iz prodaje, za savladavanje procesa u postprodaji trebalo mi je određeno vrijeme jer prodaja i postprodaja imaju različite načine funkcioniranja. Kupci u prodaji su u pravilu sretni zbog kupovine novog auta, dok odlazak u servis rijetko koga oduševljava. Na tom radnom mjestu proveo sam pune 3 godine te mi je 2008. godine ponuđeno rukovođenje prvim AutoZubak Škoda prodajnim centrom u Zagrebu. Kako mi je prodaja ipak „prva ljubav“, s velikim zadovoljstvom sam prihvatio ovaj novi izazov u karijeri. Nakon 4 uspješne i uzbudljive godine na mjestu voditelja prodaje za marku Škoda, 2012. godine prelazim na mjesto direktora Audi centra. Četverogodišnji ciklus rukovođenja Audi centrom završavam 2016. godine kada prelazim na najveću AutoZubak lokaciju na mjesto direktora Volkswagen centra u Velikoj Gorici. Spajanjem društava AutoZubak i ORYX Grupa, 2018. godine preuzimam funkciju regionalnog direktora za prodaju vozila i upravljam prodajama na 5 lokacija Zubak Grupe. U vrijeme dolaska u AutoZubak, moj šef  bio je, kao i danas, g. Dimitrije Trbović, a anegdota i izazova uistinu nije manjkalo. U to vrijeme, a govorimo o 2005. godini, novi Passat, Touareg i Golf V bili su predmet želja većine tadašnjih kupaca.

  1. Zubak Grupa ubrzano radi digitalizaciju poslovanja. Gdje vidiš najveću prednost Zubak Grupe?

Naša najveća prednost je prilagodljivost organizacije što smo pokazali i u uvjetima covid krize, ne bojimo se noviteta, volimo biti prvi u implementaciji novih tehnologija i rješenja i zbog toga je Zubak Grupa apsolutni lider na tržištu auto branše. Ogroman korak u digitalizaciji Zubak Grupe je i pokretanje Neostar digitalne platforme za kupnju, prodaju i servisiranje vozila na koju smo svi u kompaniji jako ponosni i od koje puno očekujemo.

  1. Prošao si mnoga radna mjesta, te stekao iskustva i znanja u širokoj oblasti. Što bi savjetovao novim kolegama koji se uhodavaju na svojim pozicijama?

Savjet novim kolegama je vrlo jednostavan, a to je da budu spremni na cjeloživotno učenje i školovanje, marljivo skupljanje iskustva uz svoje mentore i ostale kolege, da imaju povjerenje u Zubak Grupu i njezin management uz spremnost na predan rad. Sami doprinesite stvaranju prilika i to prvenstveno kroz kvalitetno odrađen posao, ma kakav god on trenutno bio. Ako ste spremni na sve to, uspjeh i zadovoljstvo u Zubak Grupi su vam zajamčeni.

  1. Koliko su formalno školovanje, a koliko snalažljivost, upornost i iskustvo važni u tvom poslu?

Sve gore navedeno, mrvica zdravog razuma, beskrajno strpljenje i puno ljubavi prema onome što radiš presudni su za dobro i uspješno obavljanje posla.

  1. Koji auto voziš i zašto baš taj? Koji si najjači auto vozio? Kad bi mogao voziti bilo koji auto iz Volkswagen grupacije, koji bi to bio?

Trenutno vozim Audi A6 sa hibridnom tehnologijom koji me doslovno oduševljava. Najjači auto koji sam imao priliku voziti je Audi R8, a u posljednje vrijeme imao sam priliku probati i najnoviji model Audi e-tron GT RS koji je svojim performansama najbliži trkaćem automobilu. Do sada sam zaista imao priliku isprobati i voziti brojna vozila iz VW Grupe, a među najzabavnijima za vožnju bili su Golf GTI i Audi TT.

  1. Čime se baviš u slobodno vrijeme?

U slobodno vrijeme igram tenis i to me trenutno neizmjerno veseli. U ljetnim mjesecima plovidba je nešto što me uistinu najviše opušta.

  1. S kakvim ljudima ti je najbolje raditi?

Najlakše surađujem s vrijednim, ambicioznim i lojalnim ljudima koji pozitivno razmišljaju o poslu.

  1. Kakvi su klijenti danas i prije 20 godina, ima li razlike, u čemu, jesu li zahtjevniji, stroži ili popustljiviji?

Klijenti su od nas uvijek imali visoka očekivanja koja smo uvijek nastojali ostvariti pa mi je teško reći jesu li klijenti sada zahtjevniji nego prije 20 godina. Činjenica je da klijenti danas imaju lakši pristup informacijama i u pravilu su jako dobro informirani o proizvodu kojeg kupuju, ali ne bih rekao da ih to čini zahtjevnijima. Mi smo u našem poslovanju uvijek bili transparentni jer vjerujemo da se samo takvim pristupom može održati povjerenje kupaca. Osim toga, s vremenom smo sami sebi postavili još više standarde te nastojimo u svim segmentima poslovanja osigurati svojim klijentima najbolji doživljaj, bilo da se radi o kupnji novog ili rabljenog vozila, korištenju usluge servisa ili ostalih usluga iz ponude Zubak Grupe.

  1. Što ti je najdraže, a što najmrskije na poslu?

Dobri međuljudski odnosi koji vladaju u našoj korporaciji uz visoke radne standarde su svakako nešto što bih htio naglasiti kao jedan od najboljih i najdražih stvari na poslu. Najveća motivacija su mi dobri rezultati i pozitivan timski rad. To je jedinstven osjećaj zadovoljstva dobro obavljenim poslom najadekvatnije usporediv s pobjedom u sportu. Na žalost, unatoč svim našim nastojanjima dogodi se da ponekad ne ispunimo sva očekivanja naših kupaca i to je nešto što mi osobno najteže pada u poslu.

  1. Kojom krilaticom se u poslu najviše vodiš, a kojom privatno?

Svaki dan idem na posao s vjerom da ću taj dan unaprijediti neku stvar koju ne radim najbolje i da ću je raditi bolje jer ako ne ispraviš grešku, napravit ćeš novu. Privatno se vodim motom „Važno je ploviti“.

  1. Kako izgleda tvoj tipični dan?

Tipični radni dan započinjem obaveznim izvođenjem psa u šetnju, što ranijim dolaskom na posao kako bi me prva kava dobro razbudila, onda kreću redovne obaveze, planirani sastanci, a dan nastojim završiti što detaljnijim planiranjem svog idućeg radnog dana.

  1. Kakvu budućnost autoindustrije vidiš u kontekstu digitalizacije, elektrifikacije, nestašice čipova i disrupcija u opskrbnim lancima?

U ovom trenutku pored svih gore navedenih problema, u auto industriji događa se još jedna „revolucija“. Naime, autoindustrija vrši najveću zamjenu tehnologija u posljednjih 100-tinjak godina odnosno prelazi sa „stare“ tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem prema električnim pogonskim agregatima što je ujedno i dodatni pritisak i udar na proizvodne procese koji će dodatno otežati odnosno produžiti rokove isporuka novih vozila. Također, ne treba niti zanemariti ratni sukob u Ukrajini u kojoj su locirane neke od vrlo važnih tvornica i industrijskih pogona za proizvodnju komponenti koje se koriste za proizvodnju novih vozila.

Na sreću, Zubak Grupa je spremno i s vrlo jasnim planom definirala narudžbe vozila za svoje lagere te formirala Odjel nabave rabljenih vozila. Time smo osigurali dovoljne količine novih i rabljenih vozila za prodaju i uspješno prevenirali problem produženih rokova isporuke i nedostatka novih i rabljenih vozila. S iznimno motiviranim i vrijednim timom ljudi kakve ima, Zubak Grupa zaista ne treba imati brigu oko budućnosti.