povuci

POSLOVNI PUT

Tim mi je uvijek iznad osobnog uspjeha

Čak 18 godina traje karijera Danijela Ivankovića u AutoZubaku, a poslovni put ga u tom periodu vodi od servisnog savjetnika pa sve do regionalnog direktora postprodaje!

Danijel, prisjeti se svojih početaka. 

– U AutoZubak sam došao u travnju 2004. godine, i to na radno mjesto servisni savjetnik. Bilo je to za mene vrlo uzbudljivo razdoblje na koje sam iznimno ponosan.

 Zašto?

– Započeti svoj put karijere u najboljoj kompaniji koja je sinonim za razvoj automobilskog tržišta u RH ispunjenje je sna za jednog mladog zaljubljenika u automobile.

 Koje su ti poslovne i osobne vrline presudne za kvalitetno obavljanje posla?

– U segmentu postprodaje posebno je važna transparentna i brza suradnja unutar tima ljudi, naravno, uz odgovornost i pouzdanost. Jako sam zadovoljan sa svojim cijelim timom suradnika i kolega. Uistinu, čast mi je svakodnevno s njima surađivati jer svaki od njih pojedinačno svojim radom doprinosi uspjehu cijele organizacijske jedinice.

 Koja je razlika raditi prije, u operativi, i sada, u managementu? Fali li ti nekada blizina klijenata i vozila? 

– Dugo godina nisam direktno u operativi, ali mislim da bez tog dijela svog poslovnog puta, na koji sam iznimno ponosan, ne bi bilo ni uspjeha u managementu. Pozicija servisnog savjetnika danas je bitno teža od pozicije kada sam ja radio taj vrlo zahtjevan i važan posao za uspjeh naših radionica. Naši servisni savjetnici jedna su od najvažnijih karika servisnog procesa. Ponekad mi fali direktan odnos sa klijentima i onaj osjećaj kada klijentu riješiš njegov problem, a svi znamo koliko su klijenti osjetljivi na svoje limene ljubimce.

Koje metode koristiš u motiviranju i angažiranju djelatnika da istraže svoj maksimalni potencijal? Što ako se netko posebno ističe ili nepotrebno usporava rad? Kako se nosiš s tim? 

– Jedan od najzahtjevnijih zadataka svakog uspješnog voditelja je stvaranje jakog tima suradnika te prepoznavanje mana i vrlina svakoga od njih. Uspjeh managera ne mjeri se njegovim idejama i inovacijama u poslovanju već snagom cijelog tima. Dakle, uspješan si onoliko koliko je uspješan i motiviran tvoj tim.

Mnogo puta do sada uspio sam prepoznati kolege koji imaju potencijal i motivaciju za daljnji razvoj, jer jedna od glavnih prednosti Zubak Grupe je to što cijeni i nagrađuje lojalnost, što se može vidjeti i iz mog osobnog primjera, a to je vrlo teško danas jer zaposlenici su dosta nestrpljivi i teže promjenama, ponekad i prerano.

Nedavno si završio in-house edukaciju u Zubak Grupi koja je trajala 5 godina. Što ćeš od toga primijeniti u praksi i u unapređenju posla i odnosa s kupcima i suradnicima?

– ZEMP je jedan od vrlo dobrih projekata Zubak Grupe, prvenstveno jer posao danas ne ostavlja previše slobodnog vremena za osobno usavršavanje i učenje. Dakle, cilj naše in-house edukacije je osigurati zaposlenicima da se u sklopu svojih radnih obveza mogu i dodatno educirati i unaprjeđivati svoje vještine. Obzirom na dosta širok kurikulum, za svakog sudionika ima barem jedan ili dva modula koji direktno utječu na njegov osobni razvoj i blizak je njegovom području rada. Neprocjenjiva vrijednost školovanja leži u razmjeni iskustava uz vrhunske svjetski priznate profesore.

 

Koji automobil voziš i zašto baš Audi? Jesi li isprobao električne modele i kako ti se čini taj smjer u autoindustriji? 

– Privatno vozim Audi A3 limuzinu, a službeno Audi Q4 SB 50 e-tron. Obzirom da vozim službeno električni automobil mogu iz iskustva potvrditi kako se radi o potpuno drugačijem osjećaju vožnje, od samih performansi vozila pa do drugačijeg načina planiranja putovanja. Autoindustrija sigurno ide u smjeru elektrifikacije; to pokazuju sva nova predstavljanja modela, a i polagano ukidanje klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem iz ponude.

– Da li smo spremni za nagli zaokret u elektrifikaciji voznog parka, nisam još siguran, jer električna vozila zahtijevaju razvijenu infrastrukturu punjača i drugačiji pristup održavanju. Ali svakako ja uvijek podržavam inovacije pa tako i elektrifikaciju, iako, za nas koji smo se davno zaljubili u automobile motori, mjenjači, ispušni sustavi bili su nešto o čemu smo sanjali.

Nedavno si na Danima osiguranja govorio o tome kako godišnje za autolakirera školu upiše tek 7 učenika. Koju bi poruku dao budućim majstorima, mehaničarima, lakirerima koji se nećkaju da li da se educiraju u našoj branši?

– Nažalost u ovom trenutku idemo prema hiperinflaciji montera, a nemamo novih majstora u nastajanju. To će svima biti veliki problem koji je već u nastajanju. Obrtnička zanimanja već duži niz godina gube na interesu kod mladih ljudi, a nažalost društvo, bez obzira na sve inovativne tehnologije i digitalizaciju neće moći funkcionirati bez novih mladih tehničara. Naš fokus u budućnosti će svakako biti na promociji obrtničkih zanimanja i ponovnoj popularizaciji istih među mladima. Moja preporuka mladim osnovnoškolcima, a prvenstveno njihovim roditeljima je da promjene svoje stavove o obrtničkim i tehničkim zanimanjima, jer ipak se tu radi o vrlo zanimljivim i dinamičnim zanimanjima i stvaranju vrijednosti uz primjenu novih tehnologija, a ključno je da posao majstoru nikada neće nedostajati.

 

Danijelov poslovni put:

2004. – Zaposlen na mjestu servisnog savjetnika u poslovnici Varaždin
2006. – Voditelj postprodaje u poslovnici Varaždin
2007. – Direktor poslovne jedinice Varaždin
2011. – Direktor poslovne jedinice Sesvetski Kraljevec
2018. – Regionalni direktor postprodaje