povuci

JEDAN DAN S...

Brine se da automobili izađu kao novi

Dečko iz Sigeta u servisu u dumovcu brine se da automobili izađu kao novi. On je taj koji im daje sjaj!

Maska na glavi i pištolj u ruci. Nije vam došao ukrasti automobil, već mu podariti novi sjaj! Proveli smo dan u servisu s autolakirerom u AutoZubaku. Kako vratiti auto u stanje kakvo je bilo kad ga je kupac kupio, upitali smo ga na radnom mjestu u Dumovcu.
Moraš imati mirnu ruku. I osjećaj za špricanje boje, a to dobiješ s vremenom i iskustvom – priča Leon Pali (23), autolakirer u AutoZubak servisu u Dumovcu. Najvažnije je da boja ne curi. A možeš je staviti i premalo. Ima tu itekako finesa, no vrijeme ti je saveznik. Što duže radiš, ruka je preciznija – govori.

U servisu je među najmlađima, a posao lakirera ovdje rade Darko, Zagi, Deda, Štef, Danijel i – on. Kavu dečki popiju ujutro do osam sati, a zatim svaki kreće na svoj dio posla. Leona je ujutro dočekala Škoda Octavia, kojoj je trebalo lakirati haubu, prednji branik, blatobran i vrata. – Prvo brusim ono što moram kitati. Pa dok ne popravim. Zatim zaštitim auto, pa dodajem filer. I gotov sam s tim vozilom do gableca. Taj će auto morati odstajati tu do sutra, a onda ću ga ujutro dovršiti. Prvo izbrusim filer, očistim ga cijelog od prašine, pa tek onda u komoru i – špricu u ruke, na lakiranje. Meni je najljepši dio posla baš to – farbanje. Kreneš s jedne strane na drugu i lagano spajaš. Lakirao sam ja čak i autobuse – smije se.

Koliko je boje potrebno za vrata automobila?
Tri decilitra. Za krov najviše šest decilitara, za blatobrane oko dva decilitra. Naravno, ako je auto srednje veličine. U prosjeku, za cijeli automobil treba litra i pol do dvije litre boje. Boje automobila s kojima najčešće radi su, kaže, standardne – crna, bijela i srebrna. A roza?

– Eto, rozi automobil još nikad nisam imao u komori. Ali, drugi dečki jesu. Doći će i on, mlad sam. Nego, nisu svi iste boje, a najzahtjevnija boja koji pamtim je perla metalik, svijetloplava koju ima Audi Q3. Tu se i najmanja točkica, ako pogriješiš, vidi. To je izazov – smije se.

Prvi auto koji je lakirao bio je tatina Opel Vectra.
– Tata Štef išao je na tehnički pregled, a njegova bijela Vectra nije bila u idealnom stanju. No, kad sam je sredio, prošla je iz prve. Bio sam tada još klinac, učenik srednje škole, a za lakirera sam se školovao u Novom Zagrebu. Štoviše, kako je to deficitarno zanimanje, dobivao sam i stipendiju od Grada Zagreba, tako da sam već s 14 godina zarađivao. Prvu lovu odnio sam mami Heleni, a tako je ostalo i danas. Pomažem svojima, a kome ću? – pita se Leon.

A tko doma farba jaja za Uskrs?
– Ipak mama… Ove boje s kojima ja ovdje radim, nisu jestive. A i veli ona, da će ona bolje to napraviti…

Leon vozi – ne Seat Leon, već – Škodu Fabiju. Tu je u Dumovcu, na parkiralištu, ali… Trebala bi i ona na lakiranje.
– Nedavno sam izgulio zadnji branik u garaži. Je, istina, lakirer sam, ali kako kod vodoinstalatera voda doma curi, tako i kod nas lakirera – auto ima ogrebotine. Doći će i on na red – smije se…

Kolege o Leonu
“Vrijedan kao pčelica!”
“Leon je jedan ambiciozan mladić, uvijek je tu kada treba nekome pomoći!”
“Leon je mlada nada AutoZubak Dumovec tima!”
“S Leonom Dumovec nije dosadno mjesto!”