povuci

Zubak Grupa #NosiCrveno 2024

Svake godine od moždanog udara umre dvostruko više žena nego od karcinoma dojke. Specifični simptomi moždanog udara koji su prisutni kod žena razlikuju se od uobičajenih. Upravo zbog toga često nisu prepoznati kao simptom moždanog udara, a liječenje bude često odgođeno.

Javnozdravstvenu kampanju #nosicrveno (eng. „Go Red for Women“) pokrenulo je Američko kardiološko društvo 2004. godine te je ubrzo postala međunarodna kampanja posvećena prevenciji, dijagnostici i kontroli bolesti srca, krvnih žila i mozga kod žena. Od 2019. godine Hrvatsko neurološko društvo provodi javnozdravstvenu kampanju #NosiCrveno koja se obilježava kao „Dan crvenih haljina“, a Zubak Grupa je ponosni sponzor ove javnozdravstvene kampanje od 2020. godine.

GROM je kratica kojom se, osjetite li neobične promjene u svom tijelu i glavi, morate voditi:

  • G – govor: – provjerite može li osoba razgovjetno izgovarati riječi, zamolite je da ponovi jednostavnu rečenicu riječ,
  • R – ruke: može li podići obje ruke ravnomjerno na istu visinu, ako jedna ruka ‘pada‘ to je razlog za uzbunu,
  • O – oduzetost – provjeriti simetriju lica, osmijeh i jezik, te hod, ako zanosi na jednu stranu ili je vidljiva oduzetost tj. ‘iskrivljenost‘ lica – odmah pozovite pomoć,
  • M – minute – što prije reagirate pozivajući pomoć, veća je mogućnost da će se osoba spasiti, a posljedice će biti manje.