povuci

JEDAN DAN S...

Svojim strankama sam često i psiholog i prijatelj

Domagoj Stojić već je punih 18 godina prodajni savjetnik za Audi marku u osječkom AutoZubaku. Iako ime funkcije sugerira da je riječ o savjetovanju kupaca pri izboru automobila kad dođu u salon, Domagoj je puno više.

Domagoj, kako netko postane prodajni savjetnik?
Kao klinac, obožavao sam šarafiti po autima. Oduvijek sam volio aute pa nije ni čudno da sam završio baveći se ovim poslom. Iako sam završio srednju elektrotehničku školu, pratio sam sve o novim modelima, pratio sve premijere i nekako prirodno je bilo da i zaposlenje tražim u autoindustriji. U AutoZubak Osijeku sam se zaposlio 2005. godine na mjestu prodajnog savjetnika.

Kako je to biti prodajni savjetnik u AutoZubak Osijeku?
U mojoj poslovnici u Osijeku nikad nije prevelika gužva, što je super, jer se onda mogu maksimalno posvetiti svakom klijentu. Klijente počastim kavom dok su u salonu ili servisu, a iako to ime radnog mjesta ne pokazuje, često mi posao izgleda kao onaj psihologa. Nekad sam i domaćin, trgovac, posrednik i prijatelj. U periodu u kojemu kupuju auto, zaista jako puno saznam o ljudima kroz razgovor. Uvijek polazim od točke da smo oboje na istim stranama, želim shvatiti njihove potrebe, želje i mogućnosti. Klijent želi kupiti, ja želim prodati, nismo jedan protiv drugoga.

Kakav je prosječan kupac?
Često kupci dođu u salon bez konkretne ideje što žele. Alternativno, znaju doći potpuno odlučni u izbor jednog modela ili marke vozila. Moj posao počinje kad kroz razgovor i razne prodajne tehnike uvidim da im taj auto neće odgovarati i uvjerim ih da im je pogodniji drugi izbor. Na kraju mi budu zahvalni kad shvate da je njihov izbor uistinu bio auto koji je premalen, prenizak, prespor ili na bilo koji drugi način ne odgovara njihovim potrebama. Ako su cijeli život vozili samo dizelaša, žele ga i dalje voziti, iako godišnje voze do 10.000 kilometara. Onda im objasnim da im se taj auto na tako kratke udaljenosti neće puno isplatiti, da će možda imati povećane troškove servisa, promjene filtera i slično.

Prodajni savjetnici su često kupcima dostupni i nakon radnog vremena.
Da, žena me uvijek čudno gleda jer nekad na telefonu razgovaram s klijentima kao da su dobili dijete, i ja ih sad savjetujem u odgoju. Nije rijetkost da posao donosim kući. Noviji auti sadrže puno infotainmenta, nekad se ne stigne sve napraviti na isporuci. Posebno smo u kontaktu s kolegama iz postprodaje oko dodatne opreme. Kako smo uvijek dostupni kupcima, bilo je tu svega, i pijanih poziva usred noći i pitanja usred vožnje. Sve je to dio posla i to volim, treba se znati snaći.

Tko je “lakši” kupac, žene ili muškarci?
Žene su sklonije prihvatiti sugestiju, ali ne oko izgleda auta nego oko dodatne opreme, te potrebnih i nepotrebnih dodataka. Muškarci pak češće ulaze u diskusije, brane svoja stajališta, no i oni na kraju rado prihvate dobar savjet. Sa ženama mi je puno lakše.

Nakon što u salonu ili online prodaš auto, tu tvoj posao ne staje. 
Moj je posao, osim samog savjetovanja, odraditi sve od prvog kontakta do izrade ponude, finaliziranja cijene, izrade narudžbe, naloga za transport, predaje automobila itd. Nijedan dan mi nije isti, i upoznam toliko kvalitetnih, uspješnih i inspirativnih ljudi. Volim dinamiku ovog posla.

Koja bi bila loša strana tvog posla? 
Pa, ovisno o karakteru prodajnog savjetnika, rad s ljudima može psihički umoriti osobu ako nema dobar ispušni ventil ili tehniku odmora. Također, stranke nekad nemaju razumijevanja za kašnjenja, no nažalost mi u AutoZubaku ne možemo utjecati na globalne rokove dostave, tako da je tu potrebna doza strpljenja s obje strane.

Koji auto voziš privatno?
Iako poslovno prodajem Audije, prije 2 mjeseca sam kod nas u AutoZubaku uzeo Škodu Octaviju, što mi se pokazalo kao odličan potez. Jako sam zadovoljan autom.

Što bi poručio budućim kolegama koji se u Zubak Grupi žele zaposliti na radnom mjestu prodajnog savjetnika?
Posao u prodaji je specifičan i ima puno prednosti. Koji god posao u prodaji radiš, gledaj dugoročno unaprijed, jer jedna prodaja ne znači ništa, cilj je razviti dugoročni odnos s kupcem koji će ti godinama dolaziti. Oboružaj se strpljivošću, isto kao što mi u prodaji trebamo pomoć oko obračuna poreza, tako ni naši klijenti ne moraju znati ništa o autima, zato smo mi tu. Na nama je da im sve pokažemo i učinimo da se zaljube u svog novog limenog ljubimca. Rad sa klijentima treba shvatiti kao dio svakodnevnih aktivnosti. Postoje poslovi koji su fizički i mentalno naporniji, tako da kad tu činjenicu staviš u kontekst, i još k tome pridodaš odlične uvjete zarade i međuljudske odnose u tvrtki, ne sumnjam da će im se kod nas svidjeti raditi.